Dalyan Gezilecek Yerler





  Merhaba, evet bu yazıda sizleri fazla tanınmayan, gizemli yere götürüyorum. Hani bazen işinizden ayrılmak ister, bir yerlere kaçmak ister, kendinizle kalmak ama doğanın içinde olmak istersiniz ya, işte orası bu yer arkadaşlar. Sırf Dalyan'a gelmek için yola çıkın bence. Eğer yakınındaysanız da uğramadan eve dönmeyin. Kim bilir bu taraflara bir daha ne zaman yolunuz düşecek öyle değil mi? Üzülürsünüz sonra. Dalyan, Muğla'nın Ortaca ilçesinin bir beldesidir. Köyceğiz gölünün denizle buluştuğu yer. Ben böyle yerleri, normal turizm ilçelerinden daha çok seviyorum. Eski zamanlarda yaşıyormuşum gibi hissetmek güzel geliyor. Dalyan da bütçenize göre otel ve pansiyon bulabilirsiniz. Mavi yengeç, ızgara balık, gözlemelerini deneyebilirsiniz. Doğası, tarihi, insanıyla muhteşem olan bu yerin gezilecek yerlerini görelim buyurun...








Mavi Yengeç

Dalyan Pazarı


  Kaunos Kral Mezarları
Likya uygarlığının bir şehri de burasıdır. Ne güzel yerlerde yaşamışlar, bu antik kentleri gezip gördükçe, araştırdıkça büyüleniyorum. Gerçekten de insanın ilgisi artıyor. Kaya Mezarları neden yukarıda dik bir şekilde yapılmış derseniz, Likya krallarının ve önemli kişilerin mezarlarını yukarıya yapmışlardır. Nedeni ise Tanrıya daha yakın olunacağı düşünülürmüş bu yüzden. Tekne turu yaparken ya da merkezdeyken kolaylıkla görebilir, fotoğraf çekebilirsiniz. 






   Kaunos Antik Kenti
Nehrin karşı tarafında bulunan, Likya'nın önemli ticaret merkezlerinden biri olan antik kenttir. Ege, konumu itibari ile zaten ticaret ve turizm için elverişli bir yer. Egeli olmak bir başkadır. Misal ben yani. :D Likya halkını tanımadım, görmedim ama hayat tarzları, yaşayışlarına verdikleri önemle beni kendilerine hayran bırakıyorlar. :D 







    İztuzu Plajı
Evet... Dünyada bulunan ender plajlardan birisine gitmeyi hepiniz istersiniz. Dalyan merkezden teknelerle tatlı sudan geçerek, caretta caretta kamlumbağalarını göreceğiniz, tatlı - tuzlu suyun arasında kalan uzun plaj İztuzu. Yüzmekten biraz korktum çünkü kaplumbağaların yaşam alanı olduğu için suyun içinde beni ısırırlar diye korktum. Kıyıdan kıyıdan yüzüp, bol bol güneşlendim. Yumurtaları falan görebilirsiniz. Gerçekten değişik bulacağınız bir yer. Tekneyle yarım saat falan sürüyor.










  Köyceğiz Gölü
Evvel zaman içinde oluşan bir tektonik olay sonucunda bu güzel yerin çıkacağını söyleseler, kimse inanmazdı ama olmuş yani. Tektonik çukurun içine su dolmuş, göl haline gelmiştir. Fazla olan su ise Dalyandan akıyor işte. Oh mis için suyunu, yiyin balığını. Su sporlarını yapabilir, fotoğraf çekebilirsiniz. Canınız ne istiyorsa onu yapın ama lütfen gidin görün bu yerleri. Gölün içinde bir toprak parçası var, bir amcanın anlattığına göre, askeri amaçlı kullanılmış eskiden. Suçlular, önemli saklanan kişiler falan üstündeki kaleye getirilirmiş.









   Dalyan Çamur Banyosu
Dalyan'a gittiğinizde, kime sorarsanız size yardımcı olurlar. Tekneler ile kaplıcalarına ve çamur alanına ulaşabilirsiniz. Dünyaca ünlenmiş bu çamur. Bende işte biraz sürdüm ve etkisi gerçekten var. Boşuna maskeler almayın yani buraya gidin. Tahminimce Likya kadınları burada gün bile yapmıştır. :D Yanınızda götürmeyin yaza kadar bana da kalsın, bitirmeyin. :D Giriş ücretlidir.






  Umarım Dalyan'ı keşfetmenizi sağlamışımdır. Yorumlarınızı bekliyorum. Başka bir deneyim yazımda görüşmek üzere. Hoşçakalın. 🐢🌴🌄💧👍😆

You Might Also Like

1 yorum

  1. BEN BURAYI HİÇ DUYMADIM VALLA BODRUM MARMARİS BİLİNDİK YERLERE ÇOK YAKIN RESMEN FİLMLERDEKİ YERLER GİBİ... BURAYA GİTMEK İSTİYORUM OTEL YA DA PANSİYONLARINI DA TANITIR MISINIZ LÜTFEN BEKLİYOR OLACAĞIZ :P

    YanıtlaSil

En Çok Okunanlar

Bodrum En İyi Sahilleri

  Merhabalar, nasılsınız arkadaşlar? Yaz yaklaşıyor, insanın da içi kıpır kıpır oluyor tabii. Size Bodrum'un televizyonlarda anlatıla...